Popis
Art Antiques je měsíčník o výtvarném umění, architektuře, designu a starožitnostech.
Měna: Česká koruna (CZK) | Euro (€)
Sluneční krále, výpravnou egyptologickou výstavu Národního muzea, kriticky přibližuje v titulním textu čísla Pepa Ledvina. Nad vztahem kritiky architektury a kánonu dějin architektury se ve své eseji zamýšlí Karolina Jirkalová. S uměleckou dvojicí Jesper J. Alvaer a Isabela Grosseová o výstavách a o tom, co vůbec znamená být umělcem hovoří Anežka Bartlová. A na vzestupy a pády pomníku maršála Radeckého se v souvislosti s turbulentní současností ohlíží Kateřina Kuthanová.
Titulní strana je věnovaná „Fešandám z šuplíků“ Josefa Sudka. Stejnojmennou výstavu a výzkumný projekt, který zpracovával fotografův archiv, hodnotí Tereza Rudolf. Jednoho z nejdůležitějších uměleckých kritiků a teoretiků 19. století, viktoriánského „renesančního muže“ Johna Ruskina, připomíná Karel Stibral. A s dvojicí architektů Jiřím Opočenským a Štěpánem Valouchem vedla rozhovor Karolina Jirkalová.
Starým mistrům se věnujeme hned třikrát, a to v souvislosti s novou expozicí Národní galerie ve Schwarzenberském paláci a vídeňskými výstavami Albrechta Dürera a Caravaggia s Berninim. Na kontext se v další části svého seriálu o zásadních pojmech teorie umění soustředil Jakub Stejskal. A u příležitosti jeho rozsáhlé retrospektivy v ZKM Karlsruhe přinášíme rozhovor s Michaelem Bielickým.
Které tzv. architektonické manuály vám při návštěvě českých měst nejlépe poslouží? Oblíbené průvodce srovnává Karolina Jirkalová. Rozsáhlou retrospektivu Kurta Gebauera hodnotí Pepa Ledvina. S ředitelem chebské Galerie výtvarného umění Marcelem Fišerem hovořil o práci „na okrese“ Tomáš Klička. A sexistickým projevům na české umělecké scéně 90. let se věnuje Mariana Placáková.
Titulní stranu únorového čísla věnujeme invenční výstavě Naťuknout špičku vejce: Kolumbus jindy a dnes v Galerii moderního umění v Hradci Králové, kterou recenzuje Rado Ištok. Projekty konající se u příležitosti 100. výročí narození Květy a Jitky Válových přibližuje Jana Písaříková. S výjimečnou výstavou El Greca v Budapešti seznamuje Michal Konečný. A s jednou z výrazných vizuálních umělkyní současnosti Anetou Monou Chișou hovořila Anežka Bartlová.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Používají se ke sledování preferencí webu uživatele za účelem cílení reklamy, tj. zobrazování marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran), které mohou návštěvníka webu zajímat, v souladu s těmito preferencemi. Marketingové cookies využívají nástroje externích společností. Tyto marketingové soubory cookie budou použity pouze s vaším souhlasem.
Seznam Retargeting
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Více informací o našich Zásadách používání souborů cookie