Popis
Art Antiques je měsíčník o výtvarném umění, architektuře, designu a starožitnostech.
Měna: Česká koruna (CZK) | Euro (€)
V Hradci Králové a Praze probíhají dvě výstavy o falzifikaci a napodobování umění, kterým věnujeme titulní stranu spolu s recenzí Tomáše Kličky. S německo-americkým umělcem a zakladatelem vlivné platformy e-flux Antonem Vidoklem vedli rozhovor Václav Magid a Noemi Purkrábková. Možnosti revitalizace náměstí uvnitř sídlišť sleduje Karolina Jirkalová. A hned dvakrát se dotýkáme surrealismu: V newyorském Metropolitním muzeu probíhá ambiciózní výstava Surrealism Beyond Borders, která směr sleduje jako celosvětový fenomén, a ve švýcarském Bernu začala retrospektiva jedné z nejvýznamnějších surrealistek Meret Oppenheim.
Viktora Pivovarova, jeho život a dílo u příležitosti malířovy aktuální retrospektivy ve Veletržním paláci představuje Marek Pokorný. Předního byzantologa spjatého svým působením úzce také s meziválečným Československem, Nikodima P. Kondakova, připomíná Ivan Foletti. A s malířem Jaromírem Novotným hovořil v předvečer jeho výstavy v brněnském Domě umění Jan Skřivánek.
Titulní stranu březnového vydání věnujeme nové expozici Rozečtený svět v pražském Muzeu literatury. Přibližujeme také dlouho očekávanou rekonstrukci ikonické bratislavské budovy Slovenské národní galerie, dále novou expozici poválečné architektury v Národní galerii Praha nebo monumentální instalaci Evy Koťátkové tamtéž. S jedním z čelných představitelů současné expresivní malby Václavem Girsou hovořil Jiří Ptáček.
Titulní strana je věnovaná „Fešandám z šuplíků“ Josefa Sudka. Stejnojmennou výstavu a výzkumný projekt, který zpracovával fotografův archiv, hodnotí Tereza Rudolf. Jednoho z nejdůležitějších uměleckých kritiků a teoretiků 19. století, viktoriánského „renesančního muže“ Johna Ruskina, připomíná Karel Stibral. A s dvojicí architektů Jiřím Opočenským a Štěpánem Valouchem vedla rozhovor Karolina Jirkalová.
Výstavu pohyblivého obrazu Compassion Fatigue Is Over v Galerii Rudolfinum přibližuje v titulním textu čísla Noemi Purkrábková. Pojem imerze, tedy schopnost díla pohltit diváka, v dějinách umění sleduje Kateřina Svatoňová. A s kurátorkou a kritičkou Helenou Kontovou hovořila o feminismu, Jindřichovi Chalupeckém a působení na mezinárodní scéně před rokem 1989 Marianna Placáková.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Používají se ke sledování preferencí webu uživatele za účelem cílení reklamy, tj. zobrazování marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran), které mohou návštěvníka webu zajímat, v souladu s těmito preferencemi. Marketingové cookies využívají nástroje externích společností. Tyto marketingové soubory cookie budou použity pouze s vaším souhlasem.
Seznam Retargeting
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Více informací o našich Zásadách používání souborů cookie