Popis
Art Antiques je měsíčník o výtvarném umění, architektuře, designu a starožitnostech.
Měna: Česká koruna (CZK) | Euro (€)
Velkou retrospektivu grafického designera Jana Rajlicha v Moravské galerii přibližuje v titulním textu čísla Kateřina Přidalová. Italskou Ravennu, coby křižovatku pozdně antické kultury, představuje Zuzana Frantová. S britským historikem umění Matthewem Rampleyem hovoří Milena Bartlová. Součástí vydání je také příloha Týden umění 2020 s texty věnovanými novým územím galerijní prezentace.
Toyen, jejímu životu a uměleckým východiskům se v souvislosti s aktuální retrospektivou věnuje Eva Skopalová. Nad odkazem Josepha Beuyse se u příležitosti 100 let, které v květnu uplynou od jeho narození, zamýšlí Milena Bartlová. A s umělcem a kurátorem Milošem Vojtěchovským vedla rozhovor Noemi Purkrábková.
Jak kurátorovat českou avantgardu se v souvislosti s výstavou Devětsil v GHMP zamýšlí Julia Secklehner. Možné využití velkých dat pro dějiny umění představuje Lukáš Pilka. Hojně diskutované nové stálé expozice newyorské MoMA recenzuje Pepa Ledvina. Rozhovor jsme tentokrát připravili s olomouckou kreslířkou Inge Koskovou a na dědictví „kulturáků“ se soustředí Michaela Janečková.
Titulní strana je věnovaná „Fešandám z šuplíků“ Josefa Sudka. Stejnojmennou výstavu a výzkumný projekt, který zpracovával fotografův archiv, hodnotí Tereza Rudolf. Jednoho z nejdůležitějších uměleckých kritiků a teoretiků 19. století, viktoriánského „renesančního muže“ Johna Ruskina, připomíná Karel Stibral. A s dvojicí architektů Jiřím Opočenským a Štěpánem Valouchem vedla rozhovor Karolina Jirkalová.
Titulní stranu únorového čísla věnujeme invenční výstavě Naťuknout špičku vejce: Kolumbus jindy a dnes v Galerii moderního umění v Hradci Králové, kterou recenzuje Rado Ištok. Projekty konající se u příležitosti 100. výročí narození Květy a Jitky Válových přibližuje Jana Písaříková. S výjimečnou výstavou El Greca v Budapešti seznamuje Michal Konečný. A s jednou z výrazných vizuálních umělkyní současnosti Anetou Monou Chișou hovořila Anežka Bartlová.