Popis
Art Antiques je měsíčník o výtvarném umění, architektuře, designu a starožitnostech.
Měna: Česká koruna (CZK) | Euro (€)
115 Kč
Titulní stranu květnového vydání věnujeme oceňované knize Chrámy peněz o architektuře bankovních staveb počátku 90. let. S důvody, proč v současnosti plní galerie v nezvyklé míře větve, sláma a jiné přírodniny seznamuje Jiří Sirůček. A s Dominikem Langem jsme hovořili u příležitosti jeho nové výstavy
Dostupnost: Momentálně vyprodáno
V čem jsou jiné nové stálé expozice umění 19. století v Moravské a Národní galerii představují Vít Vlnas a Pavla Machalíková. Novým nálezům prací Mistra Vyšebrodského oltáře a jejich souvislostem s dosavadním bádáním se věnuje Hana Hlaváčková. Pepa Ledvina hovoří s fotografem Václavem Jiráskem a o výjimečné výstavě aztéckého umění ve Stuttgartu referuje Kateřina Březinová.
Titulní stranu dubnového vydání věnujeme retrospektivě umělkyně Jitky Svobodové v Městské knihovně GHMP, se kterou jsme u té příležitosti vedli rozhovor. Dále přibližujeme výstavu Johannese Vermeera v Amsterdamu, která aspiruje na evropskou uměleckou událost roku. A v obsáhlé recenzi představujeme bilanční výstavu Margity Tiltlové.
Obálku zimního dvojčísla věnujeme zahajovací výstavě v PLATO Ostrava s názvem Optimalizované bajky o dobrém životě, kterou recenzuje Marika Kupková. S čerstvým držitelem České ceny za architekturu Jiřím Weinzettlem z Atelieru 111 hovořila Karolina Jirkalová. Rozsáhlou berlínskou výstavu renesančního mistra Donatella přibližuje Markéta Ježková. A diskutovaný dokumentární film Zkouška umění recenzují Noemi Purkrábková a Jiří Sirůček.
V Hradci Králové a Praze probíhají dvě výstavy o falzifikaci a napodobování umění, kterým věnujeme titulní stranu spolu s recenzí Tomáše Kličky. S německo-americkým umělcem a zakladatelem vlivné platformy e-flux Antonem Vidoklem vedli rozhovor Václav Magid a Noemi Purkrábková. Možnosti revitalizace náměstí uvnitř sídlišť sleduje Karolina Jirkalová. A hned dvakrát se dotýkáme surrealismu: V newyorském Metropolitním muzeu probíhá ambiciózní výstava Surrealism Beyond Borders, která směr sleduje jako celosvětový fenomén, a ve švýcarském Bernu začala retrospektiva jedné z nejvýznamnějších surrealistek Meret Oppenheim.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Používají se ke sledování preferencí webu uživatele za účelem cílení reklamy, tj. zobrazování marketingových a reklamních sdělení (i na stránkách třetích stran), které mohou návštěvníka webu zajímat, v souladu s těmito preferencemi. Marketingové cookies využívají nástroje externích společností. Tyto marketingové soubory cookie budou použity pouze s vaším souhlasem.
Seznam Retargeting
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Více informací o našich Zásadách používání souborů cookie